Evaluering på individnivå.
Evaluering i BTI handlingsveileder
Evaluering foregår på alle nivåene handlingsveilederen: nivå 0, nivå 1, nivå 2 og nivå 3.
Ved å bruke verktøyene og trinnene i handlingsveilederen, sørger man for at barnet, ungdommen og/eller deres foresatte er delaktige i prosessene underveis, og selvsagt også i evalueringsarbeidet. I BTI-veilederen blir det drøftet tiltak som er gjort, om de har hatt effekt eller ikke og videre drøftes eventuelle nye tiltak i samråd med den det gjelder.
På denne måten får man jevnlig evaluert arbeidet i hver enkelt sak, men også tilbudet som tjenestene gir. På bakgrunn av evalueringen blir det gjort en avgjørelse om videre oppfølging:
- Skal tiltaket avsluttes?
- Tiltaket har effekt, men man er ikke i mål og arbeide fortsetter?
- Er det andre tiltak som kan iverksettes?
- Tiltaket har ikke gitt ønsket effekt? Er det behov for hjelp fra andre tjenester?